JONGENS-SPEELGOED.NL
   De goedkope online merken speelgoed-shop.
Speelgoed, altijd superlaag geprijsd!

onderdeel van Remiko Handelsonderneming
    onze vermelding op www.keurmerk.info
  HOME | Voorwaarden | Veelgestelde vragen | Winkelwagentje
   onze merken: BRUDER | SIKU | ROLLYTOYS | KIDSGLOBE | THEO KLEIN | HOUTEN SPEELGOED

Veelgestelde vragen


Vragen over afhalen en verzenden van orders
  • Wat zijn de order en verzendkosten naar een adres in Nederland?
  • Wat zijn de order en verzendkosten naar een adres buiten Nederland?
  • Kan ik onder rembours laten verzenden?
  • Kan ik mijn order ook afhalen?
  • Op welk adres kan ik mijn order afhalen?
  • Hoe lang moet ik wachten voordat de order wordt geleverd?
  • Wij hebben de order nodig voor een verjaardag, komt deze wel op tijd?
  • Ik wil een order retour sturen, welke regels gelden?

    Vragen over de orderbevestiging
  • Ik heb nog geen bevestiging gehad, wat nu?

    Contact met Jongens-speelgoed.nl
  • Ik probeer u te bellen, maar u neemt de telefoon niet op.
  • Wat zijn uw bedrijfsgegevens?

    Achtergrond informatie over Jongens-speelgoed.nl / Remiko
  • Met wie doe ik zaken als ik bij Jongens-speelgoed.nl / Remiko een order plaats?

    Vragen over betalen
  • Op welke manieren kan ik mijn order betalen?
  • Wat is Paypal, en hoe werkt het?
  • Ik heb de verkeerde betaaloptie gekozen, wat nu?

    Annuleren van orders, afzien van orders, herroepingsrecht
  • Kan ik na bestelling nog van mijn order afzien?
  • Ik heb mijn order ontvangen, maar wil deze toch eigenlijk niet houden, wat nu?
  • Kan ik als klant aanspraak maken op het herroepingsrecht?

    Privacy
  • Wat doet u met mijn gegevens?

    Garantie op artikelen
  • Zit er garantie op de door Jongens-speelgoed.nl geleverde artikelen?
  • Kan een artikel afwijken van de afbeelding op uw site?

    Artikelen en voorraad
  • Heeft u alle artikelen altijd op voorraad?
  • Hoe lang moet ik wachten voordat de order wordt geleverd?
  • Wij hebben de order nodig voor een verjaardag, komt deze wel op tijd?

    Disclaimer
  • Disclaimer

    Mijn vraag staat er niet bij
  • Mijn vraag staat er niet bij, hoe kan ik deze stellen?

    Levering en verzending Nederland
    Standaard verzenden wij met PostNL en DPD. Voor elke order naar een Nederlands adres berekenen we € 5,95 order en verzendkosten, ongeacht grootte of afmeting. Een bestelling wordt pas verzonden nadat het gehele bedrag is bijgeschreven op onze bankrekening of Paypal-account (uitzondering hierop zijn orders onder rembours, zie hieronder voor de voorwaarden). Voor orders naar het buitenland zal een toeslag worden berekend (voor België en Duitsland bedraagt deze toeslag € 2,75). Andere landen conform de tarieven van PostNL. Aanvullende kosten op aanvraag. terug

    Levering en verzending Buitenland
    Alle zendingen naar buitenlandse adressen zullen worden verzonden met PostNL volgens de dan geldende tarieven. Voor België en Duitsland bedraagt deze toeslag € 2,75. Andere bestemmingen op aanvraag. terug

    Levering onder rembours
    Orders kunnen ook onder rembours worden verzonden. De kosten hiervoor bedragen € 15,95. Wij vragen u de rembourskosten vooruit te betalen. Na ontvangst van de rembourskosten gaat uw pakket op de post, en kan resterend bedrag aan de postbode worden betaald. Als een pakket wordt geweigerd of niet wordt afgenomen dan worden de rembourskosten niet terug betaald.terug

    Afhalen van orders
    Het afhalen van orders is in overleg ook mogelijk. Na ontvangst van uw betaling zal uw order worden verwerkt en krijgt u bericht als deze klaar staat om af te halen. terug

    Waar kunt u uw orders afhalen?
    U kunt, op afspraak, uw order afhalen in Ommen, Doormanstraat 43.terug

    Bevestiging en factuur
    Binnen 30 minuten na plaatsing van uw bestelling ontvangt u per e-mail een orderbevestiging met daarop het factuurbedrag. Indien deze na 30 minuten nog niet is ontvangen, graag een mailtje naar info@jongens-speelgoed.nl. Wij sturen u dan een kopie van de orderbevestiging. Alle bedragen zijn inclusief BTW. Indien u een gespecificeerde factuur met BTW wenst te ontvangen, verzoeken wij u dit per e-mail aan te geven. terug

    Telefonische bereikbaarheid
    Wij zijn regelmatig telefonisch niet bereikbaar. Het vermelde nummer is ons privenummer, niet ons zakelijke nummer. Heeft u vragen of opmerkingen, deze dan graag via het contactformulier stellen. Onze ervaring is dat deze dan accurater beantwoord kunnen worden en er achteraf geen wel/niet discussie kan ontstaan omdat alle gegevens vastliggen. We zullen uw vragen dan ook zo snel en compleet mogelijk proberen te beantwoorden. terug

    Algemene gegevens Remiko / Jongens-speelgoed.nl
    Remiko - Jongens-speelgoed.nl
    Doormanstraat 43
    7731 BP Ommen
    0529-456701 (privénummer, wij zijn vaak niet bereikbaar - geen telefonische verkoop)
    info@jongens-speelgoed.nl
    KvK: 05081059
    Btw-nr: NL1387.55.164.B02 terug

    De mensen achter Remiko / Jongens-speelgoed.nl
    Wij hebben Remiko, een verbastering van onze namen (Renate en Michael Koot) in 2006 opgericht nadat we veelvuldig in de speelgoedwinkel niet die artikelen konden aanschaffen die onze zoons graag voor hun verjaardag wilden. Aangezien wij niet de enigen waren met dat probleem, zijn wij destijds een internetwinkeltje begonnen. Inmiddels leveren wij naast Bruder & Siku speelgoed ook diverse andere merken via internet, waaronder bijvoorbeeld Ministeck (www.ministeck-online.nl) en RollyToys (www.rollytoys-traptrekkers.nl).
    We proberen onze kosten zo laag mogelijk te houden, wat resulteert in betaalbare prijzen. Soms moet u een dagje langer wachten dan bij de duurdere (web)winkels, maar de prijs is daar ook zeker naar.

    Ons gezin, bestaat sinds 3 september 2012 uit vijf zoons en een dochtertje. Van groot naar klein: Joshua, Davy, Mitchell, Ian, Abbey (5-8-2011) en Owen. Tot ons grote verdriet is Abbey, ons dochtertje, bij de geboorte overleden.

    terug

    Betaalmogelijkheden
    Betaling kan geschieden via overschrijving naar onze bankrekening of via overschrijving naar ons Paypal-account. Als gebruiker van Paypal heeft u tevens de mogelijkheid om met creditcard te betalen. Rembourszendingen zijn ook mogelijk, zie "Levering onder rembours". De kosten van rembourszendingen zijn hoog, de directe en indirecte kosten berekenen we geheel door aan de klant. terug

    Wat is Paypal en hoe werkt het?
    Paypal is een online betaalservice. (www.paypal.com) Om gebruik te maken van deze dienst dient u als gebruiker bij Paypal geregistreerd te zijn. Een account bij Paypal is gratis en stelt mensen in staat om geld over te maken naar een specifiek e-mail adres. terug

    Verkeerde betaaloptie gekozen, wat nu?
    Indien u een verkeerde betaaloptie heeft gekozen, bijvoorbeeld Paypal in plaats van Per Bank, is dit geen enkel probleem. Wij controleren dagelijks zowel onze bankrekening als ons Paypal account. Let er wel op dat u niet het ordernummer vergeet te vermelden. Vaak merken wij bij en/of rekeningen dat er een andere naam op de overschrijving staat. Indien er ook geen ordernummer bij staat, kan het moeilijk worden om de betaling aan de juiste order te koppelen met onnodige vertragingen tot gevolg. terug

    Herroepingsrecht
    Na ontvangst van het product heeft u als consument een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden en het product te retourneren. Daarbij draagt u als consument zelf de kosten van de retourzending, met uitzondering van een terecht beroep op de niet-goed-geld-terug garantie. Remiko zal in geval van ontbinding van de overeenkomst, binnen 14 dagen na de ontvangstdatum van de retourzending het orderbedrag retour storten. Hierbij dient het product onbeschadigd en indien mogelijk in de originele verpakking en ongebruikt te worden geretourneerd. Indien u nog voordat u betaald heeft wilt afzien van de order is dat uiteraard ook mogelijk. In dat geval ontvangen wij graag van u een reply op de orderbevestiging met de vermelding dat u de order wenst te annuleren.terug

    Ik wil een order retour sturen, welke regels gelden?
    Na ontvangst van het product heeft u als consument een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden en het product te retourneren. Daarbij draagt u als consument zelf de kosten van de retourzending. Remiko zal in geval van ontbinding van de overeenkomst, binnen 14 dagen na de ontvangstdatum van de retourzending het orderbedrag retour storten. Bij retourzendingen van een deel van de order zal het bedrag van de betreffende artikelen retour gestort worden. Hierbij dient het product onbeschadigd en indien mogelijk in originele verpakking en ongebruikt te worden geretourneerd. (Oftewel, het moet in verkoopbare staat retour) Indien u nog voordat u betaald heeft wilt afzien van de order is dat uiteraard ook mogelijk. In dat geval ontvangen wij graag van u een reply op de orderbevestiging naar info@bruder-speelgoed.nl met de vermelding dat u de order wenst te annuleren. Iedere retourzending dient te zijn vergezeld van een kopie van de orderbevestiging, teneinde vertraging te voorkomen bij de verwerking van de retourbetaling. LET OP: retouren welke onder rembours worden verzonden, zullen niet worden geaccepteerd!terug

    Gegevensbeheer en privacy
    De wettelijke voorschriften met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens, zoals vastgelegd in de Wet Persoonsregistraties en de Wet Bescherming Persoonsgegevens, worden door Jongens-speelgoed.nl nageleefd. De gegevens zullen worden gebruikt voor de uitvoering van de bestelling van de klant. Indien u bij uw bestelling heeft aangegeven om in ons mailing bestand te worden opgenomen, zal alleen uw e-mailadres worden toegevoegd. terug

    Garantie, niet-goed-geld-terug en klachten
    Jongens-speelgoed.nl draagt zorg voor een correcte afhandeling van uw bestelling. Op alle door Jongens-speelgoed.nl geleverde producten zit garantie t.a.v. fabrieks-/montagefouten. U heeft de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, dient u Jongens-speelgoed.nl daarvan binnen een redelijke termijn, schriftelijk en gemotiveerd in kennis te stellen. Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft u de keuze de betreffende producten tegen retournering daarvan te laten vervangen door nieuwe producten dan wel de factuurwaarde daarvan terugbetaald te krijgen. Reclamering m.b.t. gebreken aan de producten dient bij voorkeur per e-mail met duidelijke foto's (let op totale bestandsgrootte niet meer dan 5MB) naar info@jongens-speelgoed.nl te geschieden. Voor Siku artikelen kan dit rechtstreeks via de klantenservice van SIKU: www.siku.de/nl/. Vorderingen en verweren, gegrond op feiten die de stelling zouden kunnen rechtvaardigen, dat het afgeleverde product niet aan de overeenkomst beantwoordt, verjaren na verloop van twee jaar na ontvangst op het afleveradres. Jongens-speelgoed.nl doet zijn uiterste best een goede relatie met zijn klanten te onderhouden en zal dan ook altijd trachten bij geschillen tot een oplossing te komen die bevredigend is voor beide partijen. Heeft u desondanks klachten, dan verzoeken wij u deze kenbaar te maken via info@jongens-speelgoed.nl.terug

    Afwijkingen van producten
    Alle afbeeldingen op onze site zijn met zorg geselecteerd. Een enkele keer wijzigt het aanbod van de producent qua kleur van het artikel. Ondanks dat wij hier zo adequaat mogelijk op proberen te reageren als mogelijk is, kunnen wij anders dan fabrieks-/montagefouten geen aansprakelijkheid accepteren voor afwijkingen in afbeeldingen en teksten.terug

    Voorraad
    Onze website is niet gekoppeld aan onze actuele voorraad. Wij vullen meerdere malen per week onze voorraad aan. Zodoende kunnen wij vrijwel alle orders binnen 2 tot 5 werkdagen verzenden. terug

    Levertijd
    Normaliter gaat uw order binnen 1 - 3 werkdagen na ontvangst van uw betaling bij ons de deur uit. U kunt bij het plaatsen van de order de datum invullen wanneer u het artikel nodig heeft. Hier zulen we dan rekening mee houden. In het geval een artikel langere tijd niet leverbaar is, zullen wij u daar per e-mail over informeren en tevens, indien mogelijk, u enkele alternatieven aan de hand doen, waarbij wij u ook de mogelijkheid bieden de order kostenloos te ontbinden. terug

    Verjaardagen
    Indien u de order voor een verjaardag nodig heeft, verzoeken wij u de uiterste leverdatum te vermelden in uw bestelling (of na te sturen in een losse e-mail onder vermelding van het ordernummer). Wij zullen dan onze uiterste best doen uw order op tijd bij u te krijgen, of indien dit niet mogelijk is, u hiervan op de hoogte brengen en eventueel een alternatief te zoeken. terug

    Disclaimer
    Ondanks dat onze website met de meeste zorgvuldigheid is samengesteld, kunnen wij geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor afwijkingen in prijzen, afbeeldingen en teksten, anders dan door grove nalatigheid. Neemt u bij twijfel contact met ons op via: info@jongens-speelgoed.nl
    terug

    Mijn vraag staat er niet bij.
    Indien uw vraag nog niet beantwoord is, na het lezen van deze pagina, kunt u deze eenvoudig per mail stellen. Wij proberen uw vragen altijd zo snel mogelijk te beantwoorden, vrijwel altijd binnen 1 werkdag. Klik hier om uw vraag te stellen. terug


























  • © Remiko 2017