shopify visitor statistics
 
jongens speelgoed winkel en specialist met Bruder Siku Kidsglobe Ministeck jongens speelgoed Bruder Siku Kidsglobe Ministeck logo
Onze vermelding op sys.keurmerk.info
 
volg Jongens-speelgoed.nl op Instagram Jongens-speelgoed.nl home pagina voor meer Bruder, Siku, Kidsglobe en Tronico Jongens-speelgoed.nl contact, stel een vraag over speelgoed van Bruder, Siku, Kidsglobe, Tronico, Theo Klein en andere merken Jongens-speelgoed.nl winkelwagentje
Gratis verzending binnen NL, België € 2,00
 
   
 
Veelgestelde vragen
  • Waar kan ik de actuele status van mijn orders zien?


    Vragen over afhalen en verzenden van orders
  • Wat zijn de order en verzendkosten naar een adres in Nederland?
  • Wat zijn de order en verzendkosten naar een adres buiten Nederland?
  • Kan ik onder rembours laten verzenden?
  • Kan ik mijn order ook afhalen?
  • Hoe lang moet ik wachten voordat de order wordt geleverd?
  • Wij hebben de order nodig voor een verjaardag, komt deze wel op tijd?

    Vragen over de orderbevestiging
  • Ik heb nog geen bevestiging gehad, wat nu?

    Contact met Jongens-speelgoed.nl
  • Ik probeer u te bellen, maar u neemt de telefoon niet op.
  • Wat zijn uw bedrijfsgegevens?

    Achtergrond informatie over Jongens-speelgoed.nl / Remiko
  • Met wie doe ik zaken als ik bij Jongens-speelgoed.nl / Remiko een order plaats?

    Vragen over betalen
  • Op welke manieren kan ik mijn order betalen?
  • Wat is Paypal, en hoe werkt het?
  • Ik heb de verkeerde betaaloptie gekozen, wat nu?

    Annuleren van orders, afzien van orders, herroepingsrecht
  • Kan ik na bestelling nog van mijn order afzien?
  • Ik heb mijn order ontvangen, maar wil deze toch eigenlijk niet houden, wat nu?
  • Kan ik als klant aanspraak maken op het herroepingsrecht?

    Privacy
  • Wat doet u met mijn gegevens?

    Garantie op artikelen
  • Zit er garantie op de door Jongens-speelgoed.nl geleverde artikelen?
  • Kan een artikel afwijken van de afbeelding op uw site?

    Artikelen en voorraad
  • Heeft u alle artikelen altijd op voorraad?
  • Hoe lang moet ik wachten voordat de order wordt geleverd?
  • Wij hebben de order nodig voor een verjaardag, komt deze wel op tijd?

    Disclaimer
  • Disclaimer

    Mijn vraag staat er niet bij
  • Mijn vraag staat er niet bij, hoe kan ik deze stellen?

    Waar kan ik de actuele status van mijn order zien?
    Via onze zusterwebsite www.bruder-speelgoed.nl kunt u de actuele status van uw order bekijken. Elke wijziging van de status wordt daar real-time bijgewerkt. Betalingen worden meerdere malen per (werk-)dag gecontroleerd en bijgewerkt. Nadat de order is vrijgegeven kunt u direct zien of deze al is ingepakt, of indien er bijvoorbeeld niet beschikbare onderdelen of artikelen in zitten, deze al beschikbaar zijn. Bekijk nu uw orderstatus: bekijk orderstatus terug

    Levering en verzending Nederland
    Standaard gratis verzending naar een adres in Nederland. Voor adressen buiten Nederland gelden toeslagen, zie onder "levering en verzending buitenland". We verzenden met diverse partijen, waaronder PostNL, GLS en DPD. Afhankelijk van de afmetingen van de zending en eindbestemming kiezen wij welke transporteur uw pakket gaat vervoeren. U heeft als klant in dit proces geen keuze mogelijkheid. Een bestelling wordt pas verzonden nadat het gehele bedrag is voldaan middels online betaling of bankoverschrijving. terug

    Levering en verzending buitenland
    Voor zendingen naar een adres buiten Nederland gelden aanvullende kosten. Voor België bedraagt de toeslag € 2,00. Overige landen tarieven op aanvraag. terug

    Levering onder rembours
    We leveren niet meer onder rembours aangezien de rembours kosten dermate hoog zijn en administratieve handelingen te tijdrovend zijn. terug

    Afhalen van orders
    Afhalen van orders is helaas niet meer mogelijk. In het verleden hebben we deze optie wel aangeboden, maar vanwege de verstoring op het orderproces en de vele last minute wijzigingen op orders tijdens het afhalen, hebben we besloten deze optie niet meer aan te bieden. terug

    Bevestiging en factuur
    Binnen enkele minuten na plaatsing van uw bestelling ontvangt u per e-mail een orderbevestiging met daarop het factuurbedrag. Indien deze na 30 minuten nog niet is ontvangen, graag een mailtje naar info@jongens-speelgoed.nl. Wij sturen u dan een kopie van de orderbevestiging. Alle bedragen zijn inclusief BTW. terug

    Telefonische bereikbaarheid
    Heeft u vragen of opmerkingen, dan kunt u deze via het contactformulier stellen. We zullen uw vragen dan ook zo snel en compleet mogelijk proberen te beantwoorden. We hebben bewust geen telefonische klantenservice. De praktijk heeft uitgewezen dat goedgestelde vragen per mail vele malen sneller en accurater zijn te beantwoorden. Tevens voorkomt dit verwarring over of iets nu wel of niet was afgesproken. Mailwisselingen zijn duidelijk, inzichtelijk en terugleesbaar. En, misschien wel de belangrijkste reden: flink lagere kosten, waardoor we ook de productprijzen laag kunnen houden. terug

    Algemene gegevens Remiko / Jongens-speelgoed.nl
    Remiko - Jongens-speelgoed.nl
    Doormanstraat 43
    7731 BP Ommen
    0529-466019 (wij zijn vaak niet telefonisch bereikbaar - geen telefonische verkoop, klik hier voor klantenservice)
    info@jongens-speelgoed.nl
    KvK: 69594570
    Btw-nr: NL857932391B01
    terug

    De mensen achter Remiko / Jongens-speelgoed.nl
    Wij hebben Remiko, een verbastering van onze namen (Renate en Michael Koot) in 2006 opgericht nadat we veelvuldig in de speelgoedwinkel niet die artikelen konden aanschaffen die onze zoons graag voor hun verjaardag wilden. Aangezien wij niet de enigen waren met dat probleem, zijn wij destijds een internetwinkeltje begonnen. Inmiddels verkopen we dus niet meer alleen speelgoed en beheren we diverse online winkels vanuit ons grote magazijn (ca. 2000m3) in Ommen. Een aantal van onze andere webshops zijn:
    www.bruder-speelgoed.nl
    www.ministeck-online.nl
    www.rollytoys-traptrekkers.nl
    www.madetobedifferent.nl
    Eén van onze speerpunten is de rode draad bij al onze shops: we proberen onze kosten zo laag mogelijk te houden, wat resulteert in betaalbare prijzen. Geen toeters en bellen, geen "dure" service die eigenlijk nauwelijks gebruikt wordt maar wel arbeidsintensief (=duur) is. Zie ook onze bedrijfsfilosofie. terug

    Betaalmogelijkheden
    Betaling kan geschieden via iDeal, overschrijving naar onze bankrekening of via overschrijving naar ons Paypal-account (gebruik van Paypal geeft extra kosten, welke wij door berekenen!). terug

    Wat is Paypal en hoe werkt het?
    Paypal is een online betaalservice. (www.paypal.com) Om gebruik te maken van deze dienst dient u als gebruiker bij Paypal geregistreerd te zijn. Een account bij Paypal is gratis en stelt mensen in staat om geld over te maken naar een specifiek e-mail adres. terug

    Verkeerde betaaloptie gekozen, wat nu?
    Indien u een verkeerde betaaloptie heeft gekozen, bijvoorbeeld Paypal in plaats van betaling per bank, is dit geen enkel probleem. Wij controleren dagelijks zowel onze bankrekening als ons Paypal account. Let er wel op dat u niet het ordernummer vergeet te vermelden. Vaak merken wij bij en/of rekeningen dat er een andere naam op de overschrijving staat. Indien er ook geen ordernummer bij staat, kan het moeilijk worden om de betaling aan de juiste order te koppelen met onnodige vertragingen tot gevolg. terug

    Herroepingsrecht
    Na ontvangst van het product heeft u als consument een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden en het product te retourneren. Daarbij draagt u als consument zelf de kosten van de retourzending. Remiko zal in geval van ontbinding van de overeenkomst, binnen 14 dagen na de ontvangstdatum van de retourzending het orderbedrag retour storten. Hierbij dient het product onbeschadigd en indien mogelijk in originele verpakking en ongebruikt te worden geretourneerd. (Oftewel, het moet in verkoopbare staat retour) Indien u nog voordat u betaald heeft wilt afzien van de order is dat uiteraard ook mogelijk. In dat geval ontvangen wij graag van u een reply op de orderbevestiging naar info@jongens-speelgoed.nl met de vermelding dat u de order wenst te annuleren. Iedere retourzending dient te zijn vergezeld van een kopie van de orderbevestiging, teneinde vertraging te voorkomen bij de verwerking van de retourbetaling. LET OP: retouren welke onder rembours worden verzonden, zullen niet worden geaccepteerd! terug

    Ik wil een order (of deel daarvan) retour sturen, welke regels gelden?
    Na ontvangst van het product heeft u als consument een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden en het product te retourneren. Daarbij draagt u als consument zelf de kosten van de retourzending. Remiko zal in geval van ontbinding van de overeenkomst, binnen 14 dagen na de ontvangstdatum van de retourzending het orderbedrag retour storten. Bij retourzendingen van een deel van de order zal het bedrag van de betreffende artikelen retour gestort worden. Hierbij dient het product onbeschadigd en indien mogelijk in originele verpakking en ongebruikt te worden geretourneerd. (Oftewel, het moet in nieuwstaat retour).
    Waardevermindering
    Bij eventuele schade of een ongefrankeerde zending kunnen wij kosten in rekening brengen, danwel in mindering brengen op het retourbedrag. Dit geldt ook voor specifieke producten, welke eenmaal geopend, danwel (deels) zijn gemonteerd (geweest), een aanzienlijke waardevermindering tot gevolg kunnen hebben, waaronder:
    - Artikelen welke in elkaar gezet moeten worden (bouwpakketten)
    - Artikelen met batterijen
    - Artikelen met stickers
    Omdat we geen fysieke koopjeshoek hebben, is de restwaarde van retourartikelen welke niet in nieuw/verkoopbare staat verkeren voor ons nihil. Gelieve hier rekening mee te houden als u toch een artikel retour zend terwijl deze niet aan de bovenstaande criteria voldoet.
    Waar moet ik de retour heen sturen en waar moet ik om denken?
    Remiko / Jongens-speelgoed.nl
    Doormanstraat 43
    7731BP Ommen
    - altijd een kopie orderbevestiging toevoegen, anders kan de retourbetaling niet tijdig worden verwerkt!
    - retouren welke onder rembours worden verzonden, kunnen niet worden geaccepteerd!
    - indien retouren ongefrankeerd worden toegezonden of "retour afzender" aan de postbode worden overgedragen, zullen we voor de administratie- en portokosten € 7,95 (NL) in mindering brengen op het retour bedrag. Voor ongefrankeerde retouren uit Belgie betreft het bedrag € 13,35.
    - Voor retouren naar een ander adres dan bovenstaand kunnen wij geen aansprakelijkheid accepteren.
    Gegevensbeheer en Privacy
    Remiko (op deze website Jongens-speelgoed.nl) kan persoonsgegevens over u verwerken, doordat u gebruik maakt van de diensten van Remiko, omdat u deze zelf bij het invullen van het contactformulier en/of het plaatsen van een order op onze website aan Remiko verstrekt. Remiko kan de volgende persoonsgegevens verwerken:
    - Uw voor en achternaam
    - Uw adresgegevens
    - Uw telefoon en/of faxnummer
    - Uw e-mailadres
    - Uw IP-adres
    Waarvoor worden uw gegevens door Remiko gebruikt?
    Remiko verwerkt uw persoonsgegevens om:
    a. Uw order naar behoren te kunnen verwerken en naar u te kunnen verzenden
    b. Uw vraag te kunnen beantwoorden
    c. U op de hoogte te houden aangaande bedrijfsspecifieke aanbiedingen (nieuwsbrief)
    d. U te verzoeken een beoordeling te geven over de verleende service (via Kiyoh)
    Hoelang bewaart Remiko uw gegevens?
    Remiko bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren, waarvoor uw gegevens worden verzameld. Voor de verschillende doeleinden hanteren we de volgende perioden:
    - Gegevens naar aanleiding van een geplaatste opdracht / order: alle orders moeten voor de belastingdienst 7 jaar worden bewaard. De gegevens worden in het achtste jaar na sluiting van het betreffende boekjaar vernietigd.
    - Gegevens naar aanleiding van een gestelde vraag via het contactformulier / losse email: alle berichten worden standaard voor een termijn van een jaar aangehouden. Na dat jaar, worden de gegevens periodiek verwijderd, met een maximum opslagtermijn van twee jaar.
    Deelt Remiko uw gegevens met anderen?
    Remiko verstrekt uw persoonsgegevens alleen aan derden indien dit nodig is voor de uitvoering van een overeenkomst met u, of om te voldoen aan een wettelijke verplichting (beroep op garantie).
    In kaart brengen van website bezoek
    Op de websites van Remiko worden algemene bezoekgegevens bijgehouden, waaronder het IP-adres van uw computer en het tijdstip van opvraging en gegevens die uw browser meestuurt. Deze gegevens worden gebruikt voor analyses van bezoek- en klikgedrag op de website. Remiko gebruikt deze informatie om de werking van de website te verbeteren. Deze gegevens worden zo veel mogelijk geanonimiseerd en worden niet aan derden verstrekt.
    Google Analytics
    Remiko maakt gebruik van Google Analytics om bij te houden hoe gebruikers de website gebruiken en hoe effectief de Adwords-advertenties van Remiko bij Google zoekresultaatpagina's zijn. De aldus verkregen informatie wordt, met inbegrip van het adres van uw computer (IP-adres) overgebracht naar en door Google opgeslagen op servers in de verenigde Staten. Lees het privacybeleid van Google voor meer informatie. Google gebruikt deze informatie om bij te houden hoe onze website gebruikt wordt, om rapporten over de websites aan Remiko te kunnen verstrekken en om haar adverteerders informatie over de effectiviteit van hun campagnes te kunnen bieden Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover deze derden de informatie namens Google verwerken. Remiko heeft hier geen invloed op. Remiko heeft Google geen toestemming gegeven om via Remiko of haar websites, verkregen Analytics-informatie te gebruiken voor andere Google-diensten.
    Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
    U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering sturen naar: info @ remiko.nl. Remiko zal zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek reageren.
    Beveiligen
    Remiko neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. De consumenten websites van Remiko maken gebruik van een betrouwbaar SSL Certificaat om te borgen dat uw persoonsgegevens niet in verkeerde handen vallen. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, of indien u meer informatie wenst over de beveiliging van de door Remiko verzamelde persoonsgegevens, neem dan contact op met Remiko:
    Remiko
    Postadres:
    Doormanstraat 43
    7731BP Ommen
    of per mail: info @ jongens-speelgoed . nl terug

    Garantie en klachten
    Jongens-speelgoed.nl draagt zorg voor een correcte afhandeling van uw bestelling. Op alle door Jongens-speelgoed.nl geleverde producten zit garantie t.a.v. fabrieks-/montagefouten. U heeft de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst voldoen en in goede staat verkeren. Indien dit niet het geval is, dient u Jongens-speelgoed.nl daarvan binnen zeven dagen na ontvangst, schriftelijk en gemotiveerd in kennis te stellen, bij voorkeur voorzien van fotomateriaal (max. grootte 2MB)! Belangrijk: schades of gebreken altijd eerst melden (incl. foto's), niet zelf gaan 'repareren' en dan schade melden, hierdoor vervalt de garantie! Moeten artikelen in elkaar gezet worden, maar is er een beschadigd onderdeel, dan niet in elkaar zetten, maar de schade melden, eveneens om vervallen van garantie te voorkomen. LET OP: veel, met name kunststof detail-onderdelen zijn kwetsbaar mbt (over)belasting bij verkeerd gebruik. Beschadigingen welke zijn ontstaan tijdens/door gebruik van het artikel of door montage vallen niet onder garantie. Vorderingen en verweren, gegrond op feiten die de stelling zouden kunnen rechtvaardigen, dat het afgeleverde product niet aan de overeenkomst beantwoordt, verjaren na verloop van twee jaar na ontvangst op het afleveradres. Jongens-speelgoed.nl doet zijn uiterste best een goede relatie met zijn klanten te onderhouden en zal dan ook altijd trachten bij geschillen tot een oplossing te komen die bevredigend is voor beide partijen. Heeft u desondanks klachten, dan verzoeken wij u deze kenbaar te maken via info @ jongens-speelgoed . nl.
    Geschillen regeling
    Indien u het niet eens bent met een klachtafhandeling kan er bemiddeling gezocht worden bij een onafhankelijke derde partij. Hiervoor zijn wij aangesloten bijde Stichting Webshop Keurmerk. Vanwege de wildgroei in consumentbehartigers, "onafhankelijke mediators", consumentenbelangen organisaties etc. willen we u er op op wijzen dat alleen meldingen via Stichting Webshop Keurmerk inhoudelijk zullen worden behandeld. Indien er geen overeenstemming gevonden kan worden, kan de geschillencommissie een bindende uitspraak doen.
    Verkeerd product geleverd
    Als vaststaat dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft u de keuze de betreffende producten tegen retournering daarvan te laten vervangen door de correcte producten dan wel de factuurwaarde daarvan na retournering terugbetaald te krijgen.
    Beschadigd product
    Indien u een product ontvangt welke is beschadigd, dan verzoeken wij u dit direct (uiterlijk 5 dagen na ontvangst) te melden via info @ jongens-speelgoed . nl. Bij voorkeur met digitale foto's zodat wij dit ook direct aan porteur kenbaar kunnen maken. We zullen u dan benaderen om tot een passende oplossing te komen.
    Gebreken algemeen
    Reclamering m.b.t. gebreken aan de producten dient bij voorkeur per e-mail naar info @ jongens-speelgoed.nl te geschieden met digitale foto's van de gebreken. Houdt u alstublieft wel rekening met een maximale e-mail grootte van 2Mb. Bij fabrikagefouten zullen we u op de door de fabrikant voorgeschreven wijze verder helpen. Vaak zal dat bij Bruder-producten gaan in de vorm van een vervangend onderdeel. Voor RC artikelen van Siku gelden afwijkende procedures, zie hieronder.
    Siku Control
    Mocht een Siku Control artikel niet goed (meer) functioneren dan biedt Siku zelf daar rechtstreeks ondersteuning voor en kan het model indien nodig rechtstreeks voor reparatie naar Siku worden gezonden. Hiervoor dient de klacht eerst rechtstreeks bij Siku te worden gemeld. Dat kan via deze link. terug

    Afwijkingen van producten
    Alle afbeeldingen op onze site zijn met zorg geselecteerd. Een enkele keer wijzigt het aanbod van de producent qua kleur of specifieke uitvoering van het artikel. Ondanks dat wij hier zo adequaat mogelijk op proberen te reageren als mogelijk is, kunnen wij anders dan fabrieks-/montagefouten geen aansprakelijkheid accepteren voor afwijkingen in afbeeldingen en teksten.terug

    Voorraad
    Onze website is niet rechtstreeks gekoppeld aan onze actuele voorraad. Wij vullen meerdere malen per week onze voorraad aan. Zodoende kunnen wij vrijwel alle orders binnen 1-2 werkdagen verzenden. terug

    Levertijd
    Doorgaans verzenden we alle artikelen (behalve onderdelen) uit eigen voorraad en gaan deze normaliter binnen 1-2 werkdagen (ma-vr) na ontvangst van de betaling op de post. Vaak al op de eerstvolgende dag, maar die garantie geven we niet. Heeft u haast vanwege een verjaardag, dan graag de gewenste uiterlijke datum opgeven bij opmerkingen, dan kunnen we trachten uw order met voorrang te behandelen. We verzenden met PostNL, GLS en DPD dus normaal zal de dag na verzending het pakket bij u worden aangeboden. Houdt u er rekening mee dat het een tot twee dagen kan duren voordat PostNL het pakje aflevert? Hierop kunnen wij helaas geen invloed op uitoefenen. Orders welke online worden betaald (iDeal) worden direct verwerkt, orders welke per bank of Paypal worden betaald, worden pas verwerkt nadat de betaling op onze rekening is ontvangen. Bankbetalingen zorgen doorgaans voor minimaal een dag vertraging, gelieve hier rekening mee te houden als u haast heeft. terug

    Verjaardagen
    Indien u de order voor een verjaardag nodig heeft, verzoeken wij u de uiterste leverdatum te vermelden in uw bestelling (of na te sturen in een losse e-mail onder vermelding van het ordernummer). Wij zullen dan onze uiterste best doen uw order op tijd bij u te krijgen, of indien dit niet mogelijk is, u hiervan op de hoogte brengen en eventueel een alternatief te zoeken. terug

    Disclaimer
    Ondanks dat onze website met de meeste zorgvuldigheid is samengesteld, kunnen wij geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor afwijkingen in prijzen, afbeeldingen en teksten, anders dan door grove nalatigheid. Neemt u bij twijfel contact met ons op via: info@jongens-speelgoed.nl
    terug

    Mijn vraag staat er niet bij.
    Indien uw vraag nog niet beantwoord is, na het lezen van deze pagina, kunt u deze eenvoudig per mail stellen. Wij proberen uw vragen altijd zo snel mogelijk te beantwoorden, vrijwel altijd binnen 1 werkdag. Klik hier om uw vraag te stellen. terug
  •  
    Informatie

    Over ons
    Verzending
    Algemene voorwaarden
    Privacy policy
    Klantenservice

    Contact
    Retourneren
    een Remiko webshop
    © REMIKO 2024